Obsługa podróży dla firm i instytucji
Podróż służbowa samolotem
Pięć najważniejszych
czynników przy zakupie biletu
Warszawa, 14 stycznia 2014 r. – Według badania przeprowadzonego wśród
pasażerów AIR FRANCE KLM już prawie co drugi klient linii z Polski w podróż
lotniczą wybiera się w celach służbowych. Przy wyborze przewoźnika Polacy najczęściej kierują się rozkładem lotów (prawie
połowa ankietowanych), ceną (co piąty podróżny) oraz reputacją linii (około 10
proc.). Linie lotnicze podpowiadają, na jakie aspekty warto zwrócić uwagę
planując wyjazd służbowy.
Rozkład lotów kontra sen
Sprawdzając rozkład lotów z reguły zwracamy uwagę na to, aby nasza podróż
odbyła się jak najszybciej, a jeśli lecimy z przesiadką, to aby czas przesiadki
był minimalny. Rzadko jednak patrzymy na
naszą podróż w kontekście zegara biologicznego i snu. Loty w pewnych porach
mogą zakłócić nasz rytm dobowy, co może stanowić problemem dla osób
podróżujących w interesach.
„Biznesmeni powinni zwracać szczególną uwagę na dogodne
przesiadki, gdyż konsekwencje niewyspania bywają bardzo przykre. Po przybyciu
na miejsce mogą pojawić się poważne trudność w realizacji zadań. Zmęczenie po
podróży może zostać spotęgowane przez zmianę stref czasowych. Mówimy wówczas o
syndromie „jet lag”. Człowiek jest zdekoncentrowany, rozdrażniony, ma poczucie
mniejszych możliwości intelektualnych” – mówi dr n. med. Dariusz Wasilewski z
Poradni Leczenia Bezsenności Psychomedica w Warszawie.
Dr Wasilewski dodaje – „Gdy podróże związane ze zmianą
stref czasowych powtarzają się regularnie to konsekwencje wielogodzinnego
oczekiwania w nocy na lotnisku oraz przesiadki nad ranem mogą być jeszcze
poważniejsze. Może pojawić się przewlekła bezsenność, która jest chorobą i
wymaga leczenia. Wielokrotnie zdarzyło mi się prowadzić terapie biznesmenów,
którzy mieli kłopoty ze snem w związku z ciągłymi podróżami i zarywaniem nocy.
Część z nich zapadała na depresję lub uzależniała się od leków nasennych, co
bardzo negatywnie odbijało się na ich funkcjonowaniu zawodowym. Dlatego tak
ważne jest, aby dokładnie zaplanować i zoptymalizować lot.”
Dzięki portom przesiadkowym w Paryżu i Amsterdamie i
dogodnym rozkładom lotów, linie AIR FRANCE i KLM oferują bardzo dobrą
kombinację lotów, idealną dla pasażerów z Europy, w tym Polski: krótki lot, po
którym nastąpi dłuższa podróż do miejsca przeznaczenia przy krótkim czasie przesiadki.
Oto kilka przykładów:
Warszawa – Rejs AF1047 z Warszawy do Paryża w godzinach 18:30-20:55, a następnie Rejs AF990 z Paryża do
Warszawa – Rejs KL1364 z Warszawy do Rejs KL 887 z Amsterdamu do Hongkongu w godzinach 17:40-11:50+1
Rejs AF1047 z Warszawy do Paryża w godzinach 18:30-20:55, a następnie Rejs KL 116 z Paryża do Szanghaju w godzinach 23:25 – 17:30+1 (lądowanie
We wszystkich przypadkach proponowany rozkład lotów
|
Fotel i komfort na pokładzie
Nie ulega wątpliwości, że największy komfort na pokładzie samolotów
zapewnia Kasa Pierwsza lub Klasa Biznes. Dużo miejsca, prywatność, płaskie
łóżka i wiele innych szczegółów w trosce o dobre samopoczucie pasażerów. Jeśli
jednak ze względu na tzw. „company travel policy” lub oczywisty czynnik
ekonomiczny nie możemy pozwolić sobie na przelot w Kasie Biznes, sprawdźmy czy
istnieją rozwiązania „pośrednie”.
AIR FRANCE proponuje osobną kabinę „Premium Economy”, dla tych, którzy
poszukują dodatkowego komfortu, ale za rozsądną cenę. Jest to kabina pośrednia oferowana
na lotach międzykontynentalnych, usytuowana pomiędzy Kasą Ekonomiczną, a
Biznes, w której pasażerowie mają do dyspozycji o 40 proc. więcej miejsca.
Dzięki sztywnej obudowie fotela pasażerowie cieszą się większą prywatnością, a
inni podróżni nie zakłócają im spokoju rozkładając swoje fotele. Nowoczesny,
szeroki fotel z regulowanym zagłówkiem
i podnóżkiem rozkłada się do 123 stopni, zapewniając większy komfort snu. Przelot w Klasie Premium kosztuje średnio
50-70 proc. więcej niż najtańszy bilet w klasie ekonomicznej, jednak za każdy
lot swojego pracownika w tej klasie, firma – uczestnik programu
oszczędnościowego BlueBiz otrzymuje ponad 300 PLN zwrotu. Kabina „Premium
Economy” jest dostępna na wszystkich trasach międzykontynentalnych w siatce AIR
FRANCE.
Lecąc KLM można również zwiększyć swój komfort wykupując miejsce w sekcji
„Economy Comfort”. Jest to wydzielona przestrzeń przedniej części Klasy
Ekonomicznej, która oferuje więcej miejsca między rzędami foteli (87 cm) oraz
większy stopień odchylenia oparcia. Miejsca w Economy Comfort są dostępne na
zasadzie pierwszeństwa rezerwacji.
W zależności od czasu trwania lotu dopłata za takie miejsce wynosi od 60 do 150
Euro za lot w jedną stronę.
Programy lojalnościowe
Przy wyborze lotu, warto sprawdzić co przewoźnicy oferują w ramach
programów lojalnościowych. Co zaoferują za zebrane mile lotnicze? W
przeciwieństwie do popularnych w Polsce programów, program Flying Blue należący
do AIR FRANCE KLM gwarantuje kartę na poziomie srebrnym już po wylataniu 25 tyś
mil (czyli np. po 2 podróżach do Azji w Klasie Ekonomicznej). Z taką kartą podróżni
mają wstęp do poczekalni biznesowych (za dopłatą 35 EUR), a za każdą kolejną
podróż otrzymują bonus w wysokości 50% dodatkowych mil nagrodowych. Dzięki temu
latamy bardziej komfortowo i szybciej gromadzimy mile na przeloty nagrodowe.
Ponadto biznesmeni mogą dodatkowo oszczędzać dzięki specjalnym programom
lojalnościowym dla firm. AIR FRANCE KLM we współpracy z Deltą i Alitalią
oferują program oszczędnościowy BlueBiz przeznaczony dla firm, których
pracownicy lub właściciele korzystają z przelotów podczas podróży służbowych.
Za zrealizowane loty firma otrzymuje część pieniędzy z powrotem na konto w
programie (w postaci punktów). Następnie zgromadzone „oszczędności” (1 pkt = 1
PLN) wymienia się na bezpłatne przeloty. Dzięki temu firma może zoptymalizować
wydatki na podróże służbowe.
Specjalne
usługi dla firm
AIR FRANCE KLM oferuje szereg usług i udogodnień specjalnie dla swoich
klientów korporacyjnych.
Oto niektóre z nich: ü ü ü ü ü
|
Extras – czyli dodatkowe korzyści bez dodatkowych opłat
I na zakończenie, o tym
za co nie trzeba płacić bo jest w cenie!
Przykłady takich ü ü ü ü ü |