Promocje lotnicze Turkish Airlines

Bilety lotnicze Turkish Airlines

 

turkish airlines logo

aby sprawdzić cenę, zadzwoń lub napisz do naszego biura

 

dane kontakowe funfly.pl

 

Türk Hava Yolları (ang. Turkish Airlines) – narodowe
tureckie linie
lotnicze, z siedzibą w Stambule. Oferuje połączenia z Europą, Bliskim
Wschodem, Dalekim Wschodem, Ameryką Północną i Afryką. Głównym portem
jest port lotniczy Stambuł-Atatürk (IST w kodzie IATA).

Zasady
postepowania i cele

Kierujemy sie nastepujacymi zasadami:

  • Bezpieczenstwem lotów
  • Gospodarnoscia
  • Komfortem pasazerów
  • Punktualnoscia

Bezpieczenstwo lotów jest dla Turkish Airlines najwazniejszym
czynnikiem w dzialalnosci. Zagadnienie bezpieczenstwa lotów w naszym
zakresie obowiazków obejmuje: operacje powietrzne, szkolenia i standardy
dla personelu pokladowego, departament utrzymania kabin, operacje
naziemne, szkolenie techniczne, grupe reagowania w naglych przypadkach
oraz utrzymanie lotów i bezpieczenstwo naziemne.

4 glówne cele Dyrekcji ds. bezpieczenstwa lotów i kontroli jakosci
to:

  • Poprawa bezpieczenstwa lotów i operacji naziemnych.
  • Uzyskiwanie i poglebianie swiadomosci zagrozen wszystkich
    czlonków personelu pokladowego i naziemnego.
  • Korygowanie usterek i przykladów lamania przepisów.
  • Dzielenie sie doswiadczeniem wyniesionym z analizy zdarzen
    poprzez ocene oraz propagowanie informacji zwiazanych z wypadkami i
    incydentami. 

Przede wszystkim, jestesmy w pelni swiadomi odpowiedzialnosci za
bezpieczenstwo pasazerów. Ich zainteresowanie bezpieczenstwem lotów oraz
zaufanie do transportu lotniczego mozemy zapewnic, gdy standardy
stosowane w Turkish Airlines odpowiadaja miedzynarodowym kryteriom.

Informacje ogólne

Wiekszosc pilotów Turkish Airlines zostala wyszkolona w Tureckich
Silach zbrojnych oraz w Akademii Lotnictwa Cywilnego Uniwersytetu
Anatolijskiego w Turcji. Grupa pilotów pracujacych obecnie jako
kapitanowie przeszla szkolenie zagranica. Bez wzgledu na to gdzie
przeszli edukacje, wszyscy piloci, którzy pomyslnie ukonczyli
przeszkolenie naziemne oraz w symulatorach, rozpoczynaja u nas prace na
stanowisku drugiego oficera. Jedynie obywatele tureccy moga skladac
podanie o przyjecie do pracy jako piloci w Turkish Airlines.

Badania medyczne zalogi przeprowadzane sa przez Tureckiego lekarza
krajowego ds. lotnictwa w zgodzie z przepisami ICAO/Civil Aviation
Medicine Regulations. Ponizej podano czestotliwosc badan okresowych dla
róznych grup wiekowych:

  • 40 lat i ponizej: 12 miesiecy
  • 40 – 60: 6 miesiecy
  • 60 – 63: 3 miesiace 

Centrum szkolenia Turkish Airlines, na które sklada sie sekcja
personelu pilotazowego oraz personelu kabinowego, dysponuje nastepujaca
baza sprzetowa:

  • 3 kompletne symulatory lotów: AVRO RJ100/70, B737-400, B737-800
  • 1 kabina pierwszej klasy typu A340
  • 1 kabina klasy ekonomicznej typu A340
  • 1 symulator ewakuacji awaryjnej dla modeli B737/A310/A340
  • 1 wyjscie awaryjne przez skrzydlo A-310

Zalogi Turkish Airlines posiadaja kwalifikacje do przeprowadzania
operacji lotniczych kategorii 2 i 3 w zaleznosci od typu samolotu i
specyfikacji lotniska, przy niekorzystnych warunkach pogodowych, takich
jak mala widocznosc i niski pulap chmur, co pozwala na bezpieczne
ladowanie.

Wszystkie samoloty Turkish Airlines sa wyposazone w system unikania
kolizji TCAS (Traffic Collision Avoidance System)

Federalna agencja ds. lotnictwa ustalila 2 kategorie dla oceny
krajów, które utrzymuja polaczenia z USA:

  • . Kategoria1: Kraje spelniajace wymogi ICAO
  • . Kategoria 2: Kraje nie spelniajace wymogów ICAO

W zgodzie z programem oceny bezpieczenstwa miedzynarodowego
transportu lotniczego FAA, Turecki Urzad Lotnictwa Cywilnego zostal
oceniony przez inspektorów FAA, którzy uznali, iz udziela on
przewoznikom licencji i sprawuje nad nimi nadzór wg standardów ICAO.
Turkish Airlines naleza do Kategorii 1 i obecnie utrzymuja polaczenia z 2
portami lotniczymi w USA: JFK oraz Chicago.
Ocena kryteriów
bezpieczenstwa Turkish Airlines przez FAA dowiodla, ze nasz linia
przyklada wielka wage do bezpieczenstwa lotów i przestrzega
miedzynarodowych przepisów dot. lotnictwa cywilnego podczas naszych
lotów do 104 portów na 4 kontynentach (28 portów krajowych i 76
zagranicznych) wykonywanych przez 69 samolotów z laczna liczba miejsc
wynoszaca 11 080. Przecietny wiek naszych samolotów to 6 lat, co czyni
nasza flote jedna z najmlodszych w Europie. Przewozimy 10 mln. pasazerów
rocznie.

W dobie globalizacji transportu lotniczego
nie ulega watpliwosci, iz najkorzystniejszym modelem dzialalnosci jest
uczestnictwo w aliansie linii lotniczych. Turkish Airlines kontynuuje
polityke rozszerzania swojej siatki polaczen miedzynarodowych w celu
uczestniczenia w rozwoju swiatowego lotnictwa cywilnego i wzmocnienia
swojej obecnosci na róznych rynkach. Do umów code-share z takimi
przewoznikami jak Swiss, Austrian Airlines and Japan Airlines, dodalismy
umowy z Malaysia Airlines. 
Na calym swiecie operuje obecnie ok. 18
000 samolotów. Do 2016 oczekuje sie wzrostu tej liczby do 25 500.
Podróze lotnicze to najbezpieczniejsza forma transportu. Wg raportu
NTSB, wypadki lotnicze zdarzaja sie rzadko a ryzyko utraty zycia lub
zdrowia jest niezwykle niskie. Massachusetts Institute of Technology na
podstawie danych od roku 1990, obliczyl, iz ryzyko utraty zycia w wyniku
katastrofy lotniczej wynosi 1 do 8 milionów. Ujmujac to nieco inaczej:
pasazer, który codziennie wybieralby jeden przypadkowy lot, zginalby w
katastrofie lotniczej po uplywie 21 000 lat.
Ponizej podajemy nasz
schemat organizacyjny oraz kroki podejmowane w celu zapewnienia naszym
pasazerom bezpiecznej i przyjemnej podrózy.

Dzialalnosc

Do obowiazków Dyrekcji ds. bezpieczenstwa lotów i kontroli jakosci
nalezy:

  • Planowanie, przeprowadzanie i ocena standardów jakosci oraz
    przeprowadzanie wewnetrznych audytów personelu pokladowego, departament
    utrzymania kabin, operacji naziemnych, szkolenia technicznego,
    utrzymania lotów, bezpieczenstwa naziemnego oraz grupy reagowania w
    naglych przypadkach . 
  • Przygotowanie podreczników jakosci dla odpowiednich
    departamentów
  • Monitorowanie i koordynacja planów korygowania uchybien.
  • Przygotowywanie i implementacja Programu zapobiegania wypadkom i
    bezpieczenstwa lotów w zgodzie z przepisami JAR-OPS1 i polityka
    zapewnienia jakosci Turkish Airlines.
  • Monitorowanie i ocena operacji lotniczych poprzez analize
    raportów Centrum kontroli operacji lotniczych.
  • Codzienne monitorowanie pasów startowych, dróg kolowania oraz
    plyt postojowych w porcie lotniczym Istambul Atatürk.
  • Nadzór nad krajowymi portami lotniczymi.
  • Organizowanie spotkan dot. bezpieczenstwa lotów
  • Ocena raportów nt. pilotów.
  • Ocena wypadków naziemnych.
  • Przygotowywanie biuletynu nt. bezpieczenstwa operacji
    powietrznych i naziemnych.
  • Przygotowywanie biuletynu nt. kanonu zasad bezpieczenstwa 
    operacji powietrznych i naziemnych.
  • Wystawianie dodatkowych materialów szkoleniowych. 
  • Abonowanie miedzynarodowych wydawnictw i dokumentów.
  • Globalna komunikacja internetowa.
  • Sekcja nt. bezpieczenstwa lotów na stronie internetowej Turkish
    Airlines
  • Uczestnictwo w szkoleniach i seminariach w kraju i zagranica.
  • Przydzielanie kapitanów oraz pierwszych oficerów do szkolen
    zalóg, personelu kabinowego oraz naziemnego

Skróty

ICAO: Miedzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego
FAA Federalna
Administracja Lotnictwa
JAA: Zrzeszenie Wladz Lotniczych
JAR:
Przepisy Zrzeszenia Wladz Lotniczych
JAR-OPS1: Przepisy
Zrzeszenia Wladz Lotniczych/Komercyjny Transport Lotniczy
IASA:
Miedzynarodowy program oceny bezpieczenstwa lotniczego
DISPATCH
OFFICE
Dzial linii lotniczej planujacy i nadzorujacy operacje.